18 d’abril del 2013

Ellvana Curo: "Al vell continent hi ha més amor i passió per el futbol" (Part I de II)

Avui tenim una entrevista a una jugadora força desconeguda per a la majoria dels que visiteu aquesta plana, però que en pocs dies va passar de ser una jugadora que debutava amb la seva selecció nacional, a ser una heroïna que imprimia el seu nom en la història del seu país, Albània, al ser la primera dona que marcava un gol en partit oficial per a la seva selecció.

En el dia 4 d'Abril de 2013, corria el minut 76 del primer partit que disputava la selecció albanesa, en competició, a la fase prèvia de classificació per la Copa del Món 2015 que es disputarà a Canadà, quan Ellvana va rebre una pilota i sense pensar-s'ho, va afusellar a la portera de Malta, la veterana Sharon Constantino per fer el 0-1, i encara que les locals varen empatar al minut 80, aquell punt més les dues victòries posteriors sobre Letònia i Luxemburg, les classificaven per a la segona fase de la competició, on participen ja els pesos pesants continentals del futbol femení.

Ellvana, australiana però orgullosa del seu passaport albanès.

Cal a dir que Ellvana va néixer a Austràlia, però de pares albanesos, cultura orgullosa dels seus orígens i que encara que hagi viscut tota la vida a la gran illa, sempre ha tingut vermell amb l'àliga negre gravada en el cor. Aquí us presentem la seva història:

Com vas descobrir el futbol?

El meu pare, Suleman, va ser un jugador de futbol professional, des del 1975 al 1990 a Melbourne, Austràlia, on va jugar molts anys en el Footscray JUST (club desaparegut aquell 1990 i transformat en Melbourne City), a la Lliga Nacional. El meu germà gran, Nasser, també juga a futbol a Melbourne. Vaig créixer amb aquest historial de futbol a la meva família, i al haver après tant de futbol, vaig començar per estimar l'esport, així que el meu pare i jo vam decidir que comencés a jugar a futbol quan tenia 12 anys. Des dels de 13-17 vaig jugar a nivell nacional representant Melbourne i l'estat de Victoria.

En els teus inicis en el futbol, vas haver de jugar entre nois?


No. Els únics moments on vaig jugar a futbol amb nois, era quan jugava amb el meu germà i el meu pare en el parc.

Com i quan vas començar a jugar-hi en un club?


Vaig començar a jugar a futbol amb un equip de noies el Altona City, sots-14, quan tenia 12 anys, concretament el 2003. El meu debut amb l'equip sènior del South Melbourne Women’s Football Club, va ser amb 16 anys, i desprès de jugar en altres equips, en la última temporada, la 2012, vaig tornat a fitxar per elles.

Com es presenta doncs aquesta nova temporada?


El meu equip, el South Melbourne WFC, va guanyar el seu primer partit de temporada el 7 d'Abril 2, mentre jo era a Malta representant Albània. Per ara, South Melbourne WFC hem començat bé i som un dels equips favorits de la Women’s Premier League (WPL), que és la categoria més alta del futbol de Melbourne.

En el futur, on t'agradaria jugar? En quina Lliga i en quin equip?


En el futur, m'agradaria seguir representant Albània. En termes de nivell de club, m'agradaria arribar a jugar en algun club d'Europa, potser Alemanya. El futbol a Austràlia no és tant competitiu com l'europeu. Al vell continent hi ha més amor i passió per el futbol.


Amb la selecció, a la prèvia del Mundial disputada a Malta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada